کلاس همیشه پیشته!

اپلیکیشن GO2TRain به گفته‌ی کاربران، بهترین و کامل‌ترین مرجع آموزش زبانی هستش که تابحال استفاده کردند، به جدیت کلاس درس واقعی، با امکان برقراری ارتباط با سایر هم‌کلاسی‌ها، اما هر زمان و هر جایی که خودشون دلشون بخواد...!

مشاوره ۰۲۱ ۴۳۰۰۰ ۰۲۱
search-btn
مشاوره: ۰۲۱ ۴۳۰۰۰ ۰۲۱
مشاوره رایگان مهاجرت۰۲۱ ۴۳۰۰۰ ۰۲۱

۵۰ نفر از مشاوران ما در حال حاضر آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

021 43000 021
برای برقراری تماس دکمه زیر را فشار دهید
تماس

در صورتیکه موفق به مکالمه با مشاوران ما از طریق شماره اصلی نشدید، می‌توانید با یکی از شماره‌های زیر تماس بگیرید.
+982142956

اپلیکیشن آموزش زبان !

صفحه اصلی خبر و مقاله تحصیل در رشته علوم اقتصاد ترکیه

تحصیل در رشته علوم اقتصاد ترکیه

Author Avatar به قلم آرینا صادقی

آخرین ویرایش:

تاریخ انتشار: ۴ سال پیش

رشته علوم اقتصاد جزو یکی از رشته‌های تحصیلی پرتقاضای ترکیه است که در بیشتر دانشگاه‌های برتر ترکیه ارائه می‌شود. افرادی که قصد تحصیل در رشته علوم اقتصاد ترکیه را دارند باید ابتدا در یکی از آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ترکیه شرکت کنند و پس از قبولی، امکان تحصیل در این رشته را خواهند یافت. فارغ‌التحصیلان این رشته معمولا شانس بالایی برای کاریابی در ترکیه و کسب درآمد بالا را دارند. موسسه مهاجرتی GO2TR بهترین متخصصین مهاجرتی خود را به کشور ترکیه اختصاص داده است تا افراد بدون صرف هزینه اضافه در یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی دنیا به کار، تحصیل و زندگی بپردازند. چنانچه به دنبال مهاجرت هستید هم‌اکنون می‌توانید به صورت کاملا رایگان با موسسه تماس بگیرید و یا به صورت آنلاین وقت مشاوره رزرو کنید. متخصصین GO2TR ضمن ارزیابی شرایط اختصاصی شما بهترین روش مهاجرت را به شما پیشنهاد می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا باصرف کمترین هزینه و زمان پذیرش تحصیلی بگیرید و یا به سایر اهداف مهاجرتی خود دست پیدا کنید.

معرفی رشته علوم اقتصاد در ترکیه

علم اقتصاد در ترکیه بخشی از گروه علوم اجتماعی محسوب می‌‎شود و طیف کاملی از موضوعاتی را که بر اوضاع و تصمیمات مالی تأثیر می‌گذارد، بررسی می‌کند. دو رکن اصلی رشته علوم اقتصاد عبارت‌اند از:

اقتصاد خرد به بررسی رفتار خانوار، شرکت‌ها، خریداران و فروشندگان می‌پردازد، اقتصاد کلان اقتصاد کل کشور را بررسی می‌کند و به عواملی همچون شرایط کار در ترکیه نرخ بیکاری و تورم در این کشور می‌پردازد اما در بخش مالیات مقدار درآمد در ترکیه و مواردی از این قبیل تحلیل می‌شود.

دوره های آموزش اقتصاد در ترکیه به طور معمول به صورت ترکیبی از سخنرانی ها و سمینارها است تا دانشجویان از جریانات موجود در جامعه اقتصاد مطلع شوند. در مطالعه ی اقتصاد می‎توانید به درجات BA و BSc برسید.

مقاطع و گرایش های رشته اقتصاد ترکیه

رشته علوم اقتصاد ترکیه و گرایش های آن
گرایش‌های رشته علوم اقتصاد ترکیه

رشته علوم اقتصاد در هر سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا در ترکیه ارائه می شود. در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه گرایش‌ها مشخص می‌شود و متقاضی باید یکی از گرایش های موجود را انتخاب کند تا به طور تخصصی آن را مطالعه کند. تعدادی از گرایش‌های پرطرفدار علوم اقتصاد عبارت‌اند از:

اقتصاد توسعه

مطالعه اقتصاد در کشورهای در حال توسعه مانند ترکیه اساس این گرایش است، اقتصاد توسعه از تئوری اقتصادی استفاده می‌کند تا به دنبال راه هایی برای رشد اقتصادی، افزایش اشتغال، درک نابرابری ها و بهبود توزیع ثروت باشد.

رفتار سازمانی

در این زمینه رفتار سازمانی افراد در درون سازمان‌ها با یکدیگر و چگونگی تاثیر گذاری این رفتار بر محل کار مورد مطالعه قرار می‎گیرد.

سرفصل دروس رشته اقتصاد ترکیه

دوره تحصیلی اقتصاد در ترکیه با معرفی دانشجویان به مباحث اصلی اقتصاد از جمله نظریه اقتصاد خرد، نظریه اقتصاد کلان و اقتصاد سنجی (استفاده از ریاضیات، روش های آماری و علوم رایانه در داده های اقتصادی) آغاز می‎شود. سایر واحدهای اصلی ممکن است شامل ریاضیات، آمار، تاریخ تئوری اقتصادی و اقتصاد کاربردی باشد. همچنین طی دوران تحصیل به این رشته در ترکیه، سیستم آموزشی بسیار تاکید بر پرورش قوه تحلیل و تفکر دانشجویان دارد. سازمان آموزش ترکیه به نحوی برنامه های آموزشی خود را تدوین می‌کند که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در ترکیه علاوه بر مهارت در دروس ارائه شده، توانایی بیان یک مسئله، به چالش کشیدن آن، ارائه راه حل و اجرایی کردن آن را داشته باشند.

مقدمه اقتصاد، ارتباط به زبان انگلیسی، ریاضیات در تجارت و اقتصاد، آشنایی با تجارت و… نمونه هایی از دروس ارائه شده در رشته علوم اقتصاد ترکیه هستند.

شرایط و آزمون های ورودی به رشته علوم اقتصاد ترکیه

تحصیل رشته علوم اقتصاد ترکیه
شرایط تحصیل در رشته علوم اقتصاد ترکیه

برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه باید :

  • دانشجوی بین‌المللی باید یک نسخه معتبر از گواهینامه‌ دبیرستان یا معادل آن را ارائه کند.
  • یک عکس با اندازه ی گذرنامه
  • کپی گذرنامه یا شناسنامه
  • کپی برگه سوابق تحصیلی
  • نسخه ای از مدرک مهارت در زبان انگلیسی (در صورت وجود)
  • در صورتی که قصد دارید تحصیلات خود را به زبان ترکی استانبولی ادامه دهید باید مدرکی مبنی بر تسلط بر این زبان ارائه دهید.
  • تمام مدارک در صورتی که به هر زبانی غیر از انگلیسی باشد نیاز به ترجمه معتبر دارد.

موسسه مهاجرتی GO2TR بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر سرمایه‌گذاری، کار در خارج، ثبت شرکت، تحصیل در خارج و… دارد. چنانچه قصد مهاجرت به خارج را دارید می‌توانید همراهی متخصصان مهاجرتی GO2TR را در کل پروسه مهاجرت خود، داشته باشید.

همــــــــــــین الان مشــاوره بگیــر!

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

برای ورود به زمینه مطالعات اقتصادی و مشغول به کار شدن در ترکیه در حوزه اقتصاد باید دانش و توانایی‌هایی را در خود ارتقاء دهید. بنابراین ضمن ورود به مقاطع بالاتر، دانشگاه های برتر ترکیه از شما آزمون هایی با عناوین مختلف خواهند گرفت تعدادی از این آزمون‌ها عبارت‌اند از:

  • نظریه اقتصاد خرد و کلان
  • دانش در زمینه موسسات اقتصادی
  • دانش در زمینه های مختلف کاربردی اقتصاد
  • توانایی استفاده از ابزارهای تحلیلی اقتصاد در حل مسئله
  • دانش فنون مرتبط با ریاضی و آماری
  • تخصص در استفاده از رایانه ها برای تجزیه و تحلیل داده ها

زبان تحصیل در رشته علوم اقتصاد ترکیه

مطالعه اقتصاد در ترکیه مانند بسیاری از رشته هایی که در دانشگاه های این کشور برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‎شود به زبان انگلیسی است. اگر تمایل دارید که در انتخاب دانشگاه، گزینه های بیشتری داشته باشید، بهتر است مدرک زبان ترکی استانبولی خود را دریافت کنید و همچنین در این زبان مهارت پیدا کنید برای تحقق این امر می‌توانید پس از مهاجرت به ترکیه در دوره های آموزش زبان ترکی آکادمی پوزا شرکت کرده و به مدت یک سال به یادگیری زبان ترکی استانبولی یا انگلیسی بپردازید. در این مدت می‎توانید علاوه بر مطالعه زبان با محیط آموزشی ترکیه و به طور کلی سبک زندگی در ترکیه نیز آشنایی پیدا کنید.

هزینه تحصیل در رشته علوم اقتصاد ترکیه

اقتصاد از جمله رشته های تحصیلی با مخارج پایین محسوب می‎شود. برای تحصیل در ترکیه در این رشته نیازی به تهیه مواد اولیه، ابزار آلات خاص، کار در آزمایشگاه ندارید. با به کار بردن هوش تحلیلی، مطالعه ی مقالات و کتاب ها و مشاهدات میدانی می‎توانید به دانشجویی با سطح دانش و مهارت بالا تبدیل شوید. هزینه یک سال تحصیل در رشته اقتصاد در ترکیه، تقریبا از ۲۰۸۳ یورو شروع می‌شود. علاوه بر شهریه دانشگاه باید هزینه زندگی در ترکیه را نیز در نظر بگیرید. برخی برای تامین هزینه‌ها به کار در حین تحصیل در ترکیه می‌پردازند.

فرصت های شغلی رشته علوم اقتصاد ترکیه

اشتغال پس از تحصیل رشته علوم اقتصاد ترکیه
شرایط کار پس از تحصیل در رشته علوم اقتصاد ترکیه

اقتصاد، یک حوزه گسترده است و معمولاً فارغ‌التحصیل شدن با مدرک اقتصاد، شما را با مجموعه گسترده‌ای از مهارت ها به سوی اشتغال مناسب در ترکیه سوق می‌دهد. تعدادی از این مشاغل عبارت‌اند از:

  • اقتصاددان
  • مشاوره اقتصادی در ترکیه
  • تحلیلگر مالی
  • حسابدار
  • مدیر مالی
  • مشاغل مربوط به بخش آمار و…

درآمد فارغ‌التحصیلان رشته علوم اقتصاد ترکیه

به دلیل تنوع در طیف شغلی رشته علوم اقتصاد مبلغ درآمد آنها بسیار متغیر است از جمله این مشاغل می‎توان به فعالیت در حوزه‌های بخش مالیات، آمار، حسابداری، تجارت بین‌المللی و… اشاره کرد. میانگین درآمد سالانه این افراد در کشور ترکیه ۱۴۶ هزار لیر در سال است. گاهی اوقات می‌توان شغل اقتصاددان‌ را جزو مشاغل پردرآمد ترکیه به شمار آورد.

در جدول زیر میانگین حقوق سالانه یک اقتصاددان در ترکیه را براساس محل خدمت مشاهده کنید.

نام شهر درآمد به لیر
آنکارا۱۵۴ هزار
آنتالیا۱۳۳ هزار
استانبول۱۶۱ هزار
ازمیر۱۵۲ هزار
میانگین حقوق سالانه یک اقتصاددان در شهرهای مختلف ترکیه

منبع:

سوالات متداول

آموزش در رشته علوم اقتصاد ترکیه به چه زبان‌هایی ارائه می‌شود؟

آموزش در رشته علوم اقتصاد ترکیه به زبان‌های ترکی یا انگلیسی ارائه می‌شود.

رشته علوم اقتصاد ترکیه برای دانشجویان خارجی در چه مقاطعی ارائه می‌شود؟

رشته علوم اقتصاد ترکیه برای دانشجویان خارجی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا ارائه می‌شود.

بهترین دانشگاه ترکیه برای تحصیل علوم اقتصاد ترکیه کدام است؟

بهترین دانشگاه ترکیه برای تحصیل علوم اقتصاد ترکیه با توجه به شرایط تحصیلس شخص مورد نظر انتخاب می‌شود. اغلب دانشگاه‌های ترکیه از اعتبار جهانی برخوردارند برای انتخاب مناسب‌ترین دانشگاه می‌توانید از متخصصین مهاجرت GO2TR کمک بگیرید.

همــــــــــــین الان مشــاوره بگیــر!

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب


پرسش و پاسخ