کلاس همیشه پیشته!

اپلیکیشن GO2TRain به گفته‌ی کاربران، بهترین و کامل‌ترین مرجع آموزش زبانی هستش که تابحال استفاده کردند، به جدیت کلاس درس واقعی، با امکان برقراری ارتباط با سایر هم‌کلاسی‌ها، اما هر زمان و هر جایی که خودشون دلشون بخواد...!

مشاوره ۰۲۱ ۴۳۰۰۰ ۰۲۱
search-btn
مشاوره: ۰۲۱ ۴۳۰۰۰ ۰۲۱
مشاوره رایگان مهاجرت۰۲۱ ۴۳۰۰۰ ۰۲۱

۵۰ نفر از مشاوران ما در حال حاضر آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

021 43000 021
برای برقراری تماس دکمه زیر را فشار دهید
تماس

در صورتیکه موفق به مکالمه با مشاوران ما از طریق شماره اصلی نشدید، می‌توانید با یکی از شماره‌های زیر تماس بگیرید.
+982142956

اپلیکیشن آموزش زبان !

صفحه اصلی خبر و مقاله فستیوال‌هایی در آسیا که برای جذب توریست برگزار می‌شوند!

فستیوال‌هایی در آسیا که برای جذب توریست برگزار می‌شوند!

Author Avatar به قلم بهناز نوری

آخرین ویرایش:

تاریخ انتشار: ۵ سال پیش

از موسیقی جز تا رقص میمون‌ها !

شهر و کشورهای توریستی برای جذب بیشتر گردشگران و توریست‌ها جشنواره‌ها و فستیوال هایی را در بازه های زمانی مشخص طی سال ها برگزار می کنند.

یکی فستیوال‌های معروف آسیا در جهت جذب توریست، فستیوال بین‌المللی جز استانبول است. این فستیوال برنامه ریزی مشابهی با فستیوال موسیقی استانبول دارد و با همان کیفیت و با همان نوع برنامه ریزی برگزار می‌شود. فستیوال بین المللی جز استانبول در گذشته میزبان موزیسین های بین المللی نظیر مایلز دیویس، استان گتز، مسیو اتک و بیورک بوده است. برخلاف نامش، این فستیوال فقط مختص به موسیقی های جز نیست، بلکه موزیسین های مختلف موسیقی‌هایی به سبک راک، بلوز، پاپ و موزیک جامائیکایی برگزار می کنند.

فستیوال بین المللی جز استانبول هر ساله از ۲۶ ژوئن تا ۱۷ جولای برگزار می شود. شما هم می توانید با استفاده از تور استانبول در فستیوال بین المللی جز استانبول شرکت کنید و به موسیقی های هیجان انگیز و جذاب در سبک های مختلف بین المللی گوش دهید و لحظاتی مفرح را همراه با توریستان مختلف از سراسر جهان سپری کنید.

آنتالیا یکی دیگر از شهرهای محبوب ترکیه است. این شهر یکی از بزرگترین شهرهای ساحلی ترکیه می باشد که سالانه میزبان زیادی از گردشگران و توریست ها در سراسر دنیا است.

هر ساله کنگره های بین المللی و جشنواره های فرهنگی و هنری قابل توجه، رویدادهای ورزشی، نمایشگاه ها و تظاهرات در آنتالیا برگزار می شود.

آنتالیا شهر پر جنب و جوشی است و رویداد های بسیاری را در زمینه های ورزشی مانند بازی گلف، قایقرانی، فوتبال، فوتبال ساحلی، صافاری و کلی مسابقات و جشنواره های ورزشی جذاب را میزبانی می کند که هر ساله گردشگران زیادی برای تماشا این جشنواره به تور آنتالیا رفته و از این شهر جذاب دیدن می کنند.

یکی دیگر از فستیوال‌های معروف آسیایی، فستیوال میمون‌ها در تایلند است. این جشن در یکی از شهرهای تایلند به نام لوپبوری با فاصله ۱۵۰ کیلومتر از بانکوک پایتخت این کشور برگزار می شود. در این جشن که در یکشنبه ماه نوامبر برگزار می شود از ۳ هزار میمون در این شهر با انواع غذاهای مختلف پذیرایی می شود که البته جای تعجب زیاد دارد.

این جشن به افتخار میمون های ماکاک که نوعی بوزینه هستند برگزار می شود. اینطور که به نظر می رسد این میمونها روابط خیلی خوب با آدمها به خصوص مردم تایلند دارند. مردم شهر نیز برای اجرای این مراسم سنگ تمام می گذارند و کاری می کنند تا حسابی به این میمونها خوش بگذرد.
بیش از ۲ تن از انواع خوراکیهای جورواجور و میوه که به زیبایی طراحی و چیده شده است برای میمونها تهیه می شود تا آنها به هر گونه که مایل هستند از خوراکیها بخورند و کسی نیز نمی تواند به آنها اعتراض کند.

مهیج ترین و جذابترین قسمت مراسم در انتهای آن اتفاق می افتد. در انتهای مراسم میمونهایی که غذای کافی خوردند، شروع به بازیگوشی کرده و غذا و میوه ها را به سمت همدیگر پرتاب می کنند و شروع به رقص می کنند و هیاهو و همهمه در فضا ایجاد می کنند.

پس از خرابکاری و پرتاپ غذا و شیطنت میمونها و خالی کردن غذا روی زمین و زمانی که دیگر سیر و خسته شدند با پریدن روی شاخه درختها و رفع خستگی پایان مراسم را اعلام می کنند.

هرساله تایلند در جشنواره های گوناگونگی که برگزار می‌کنند، میزبان بسیار زیادی از گردشگران است و تور تایلند در زمان برگزاری این جشنواره ها رونق و بازار خوبی دارد.

در کشور ایران نیز جاذبه‌های توریستی بسیاری وجود دارد که با وجود فصول و جغرافیای متنوع در نقاط مختلف کشور، می‌تواند در جذب توریست و درآمدزایی از صنعت گردشگری موفق باشد.

اما با وجود این ویژگی‌ها فستیوالی بین‌المللی که بتواند در سطح آسیا مطرح و به عنوان یک جشن فصلی در ایران معرفی شود، شکل نگرفته و استفاده از ظرفیت گردشگری در ایران در کمترین حد ممکن مورد برنامه‌ریزی و بهره‌برداری قرار گرفته است.


پرسش و پاسخ