مشاوره ۰۲۱ ۴۳۰۰۰ ۰۲۱
search-btn
مشاوره: ۰۲۱ ۴۳۰۰۰ ۰۲۱
مشاوره رایگان مهاجرت۰۲۱ ۴۳۰۰۰ ۰۲۱

۵۰ نفر از مشاوران ما در حال حاضر آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

021 43000 021
برای برقراری تماس دکمه زیر را فشار دهید
تماس

در صورتیکه موفق به مکالمه با مشاوران ما از طریق شماره اصلی نشدید، می‌توانید با یکی از شماره‌های زیر تماس بگیرید.
+982142956

صفحه اصلی خبر و مقاله لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

Author Avatar به قلم سینا یزدانیان

آخرین ویرایش:

تاریخ انتشار: ۴ سال پیش

اگر تصمیم گرفته‌اید که به کانادا مهاجرت کنید حتماً پیدا کردن شغل مناسب برایتان مسئله‌ی پر دغدغه‌ای شده است. بعد از مهاجرت انتخاب یک شغل مناسب شاید سخت‌ترین تصمیم در زندگی هرکسی باشد. چیزهایی که در این انتخاب می‌توانند دخیل باشند استعداد و علایق افراد است؛ اما جدا از این باید دانست کدام‌یک از مشاغل می‌تواند مفید باشد. به همین منظور فهرستی از مشاغل مورد نیاز کانادا را در این مقاله آورده‌ایم.

درصورت نیاز به مشاوره درباره مهاجرت به کانادا، می‌توانید از مشاورین حرفه‌ای در GO2TR کمک بگیرید.

درباره مشاغل مورد نیاز کانادا

مشاغل مورد نیاز کانادا

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند به طور اطمینان در مورد کار در کانادا مشغول به تحقیق و پرس و جو هستند. به دست آوردن شغل می‌تواند یک واقعیت مهم باشد ، اما بااین‌وجود این‌یک گام ضروری برای کانادایی‌ها است. حضور در مدرسه – به‌خصوص تحصیلات پس از دوره متوسطه – می‌تواند شانس شما برای داشتن شغل مناسب با حقوق و مزایای مناسب را افزایش دهد.

کمبود نیروی کار ماهر موجب شده دولت فدرال کانادا سیستم ورود سریع برای افراد با مهارت‌های تخصصی را ارتقا دهد. این موضوع کشور کانادا را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی که در جستجوی زندگی و شغلی جدید هستند، تبدیل کرده است. 

پیدا کردن شغلی که بابت آن ۲۵دلار یا بیشتر در ساعت دستمزد پرداخت کنند واقعاً فوق‌العاده است. موقعیت‌های شغلی سطح بالا معمولاً با تعهدات زمانی و مالی همراه است و بسیاری از کانادایی‌ها احساس می‌کنند که نمی‌توانند از عهده آن برآیند؛ بنابراین این موقعیت به مهاجران اجازه می‌دهد تا به بازار کار کانادا ورود کنند.

با ورک پرمیت در کانادا مشغول به کار شو!

مشاغل مورد تقاضای کانادا در ۲۰۲۲

جدول مشاغل مورد تقاضا در کانادا به شرح زیر است:

شغلمتوسط درآمدکد NOC
توسعه دهنده وب۶۹۳۰۵ دلار۲۱۷۵
مدیران منابع انسانی (منابع انسانی)۸۹۰۰۳ دلار۰۱۱۲
مهندس برق۹۱۸۳۲ دلار۲۱۳۳
دامپزشک۹۵۸۰۴ دلار۳۱۱۴
منابع انسانی و استخدام۶۵۲۹۲ دلار۱۲۲۳
مشاور مالی۶۲۹۷۱ دلار۰۱۱۱ و ۱۱۱۴
داروساز۸۹۳۱۴ دلار۳۱۳۱
جوشکار۷۳۵۰۴ دلار۷۳۲۷
کارگر عمومی۴۷۶۷۸ دلار۷۶۱۱
مهندس هوافضا۹۸۳۴۷ دلار۲۱۴۶
دستیاران اداری۴۵۹۲۷ دلار۱۲۴۱
تاجر۴۸۶۱۰ دلار۶۲۲۲
راننده۴۴۸۳۶ دلار۷۵۱۱ و ۷۵۲۱ و ۷۴۵۲
مسئول پذیرش (منشی)۳۱۳۰۴ دلار۱۴۱۴
مدیر پروژه۹۱۴۲۵ دلار۰۲۱۱ و ۰۲۱۳ و ۰۷۱۱ و ۱۲۲۱
مدیر حساب۸۶۱۰۴ دلار۴۱۶۳
مدیر توسعه کسب و کار۸۴۰۰۳ دلار۴۱۶۳
حسابدار۵۹۱۰۰ دلار۰۱۱۱ و ۱۱۱۱
پرستار۷۷۶۰۳ دلار۳۰۱۲
 استاد دانشگاه و مدرس دانشگاه۸۳۵۸۴ دلار (مدرس)، ۱۰۰۳۰۰ دلار (استاد)۴۰۱۱
مهندس نرم افزار۱۰۰۵۶۲ دلار۲۱۷۳
برقکار صنعتی۸۳۶۷۱ دلار۷۲۴۲
مکانیک تجهیزات سنگین۸۲۸۶۴ دلار۷۳۱۲
کارشناس فروش۵۲۲۷۷ دلار ۶۴۱۱
عینک فروشی۴۷۴۰۰ دلار۳۲۳۱

لیست مشاغل پردرآمد در کانادا

اگر با هدف کار راهی سفر به کانادا می‌شوید، ابتدا باید شغل مورد نظر خود را بیابید. علاوه بر مشاغل مورد نیاز کانادا، در اینجا لیستی از مشاغل پردرآمد کانادا را ذکر می‌کنیم.

مدیریت مراقبت‌های بهداشتی

پیش‌بینی شده که با افزایش سن افراد نیاز به مراقبت از سالمندان نیز بیشتر خواهد شد. در چنین موقعیتی فردی که شغل مراقبت بهداشتی را بر عهده دارد می‌تواند در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، آسایشگاه‌ها شروع به کار کند. مدیر مراقبت بهداشتی باید بر متخصصان، آن‌هایی که تازه استخدام شده‌اند و دیگر کارکنان‌ نظارت داشته باشد.

هم‌چنین برنامه‌ریزی و ارزیابی بودجه را نیز بر عهده بگیرد. این شغل نیاز به آموزشی عالی دارد و همان‌طور که متخصصی در کار خود ماهر است مدیر مراقبت بهداشتی نیز باید در رشته خود متخصص باشد. حتی بیشتر افرادی که این شغل را بر عهده می‌گیرند زمانی پزشک یا پرستار بوده‌اند. مدیر مراقبت بهداشت و درمان در ماه ۹۵۰۰۰دلار حقوق می‌گیرد اما نوع تجربه اشخاص در میزان حقوقشان متفاوت است. هر چه مهارت بیشتری داشته باشند دستمزد ماهانه‌شان هم بیشتر خواهد شد.

مدیریت منابع انسانی

برای این شغل فردی را به‌عنوان ارشد یا مدیر منابع انسانی در نظر می‌گیرند و باید مدیر منابع انسانی به کارهایی چون: استخدام نیروی جدید، آموزش آن‌ها و مشاوره با سایر اتحادیه‌ها مدیریت کند. همچنین باید دارای مدرک لیسانس باشد و در غیر این صورت می‌تواند در یک آموزشگاه حرفه‌ای ثبت‌نام کند این شغل نیز نیاز به تجربه زیادی خواهد داشت. میانگین حقوق مدیران منابع انسانی۹۴۰۰۰دلار است. این شغل نسبت به سال ۲۰۱۳ ۶% کاهش‌یافته است و کشور کانادا در آینده به مدیر منابع انسانی نیاز پیدا خواهد کرد.

ناظر کندن چاه نفت و گاز

کسانی که در این شغل فعالیت دارند بر کارگرانی که مشغول حفاری نفت و گاز هستند نظارت می‌کنند و ممکن است محدوده وظیفه شغلی آن‌ها استخدام نیروی جدید و برنامه‌ریزی کارها و مدیریت این برنامه‌ریزی باشد. برخی از این افراد که توانسته‌اند ناظر حفاری چاه و نفت باشند دارای مدرک دیپلم دبیرستان داشته‌اند. حتی با وجود مدرک بلافاصله استخدام نشده. طی چند سال تجربه کسب کردند تا توانستند ارتقا پیدا کنند. حقوق ناظران حفاری چاه و نفت حدود ۸۵۰۰۰دلار است. این شغل به خاطر نزول نرخ نفت در سال ۲۰۱۴کمتر شده است.

مکانیک آسانسور

کسانی که در این زمینه شغلی فعالیت دارند خدمات مربوط به آسانسورها و پله‌برقی‌ها را انجام می‌دهند. از جمله وظایف مکانیک آسانسور می‌تواند پیشگیری از وقوع مشکلاتی در آسانسور و پله‌برقی‌ها، نصب کردن تجهیزات لازم و پیدا کردن مشکلات فنی باشد. این افراد باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند و بعد از گذراندن دوره‌ای چهار یا پنج سال می‌توانند شروع به کار کنند البته به گواهینامه تجارت نیز نیاز خواهند داشت. حقوق مکانیک‌ها می‌تواند ۸۱۰۰۰دلار باشد.

مدیر مدرسه

همان‌طور که هر کس قطعاً می‌داند مدیران وظایفشان نظارت بر امور مدرسه و کارکنان و دانش آموزان است. یک مدیر مدرسه به مدرک کارشناسی ارشد نیاز خواهد داشت. دولت کانادا پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۴ متقاضی بیشتری در این زمینه شغلی وجود خواهند داشت.

مدیریت مالی

هر شرکتی به یک حسابدار با تجربه نیاز دارد که به صورت حساب‌ها رسیدگی کند، بودجه مورد نیاز را تعیین کند و به کسانی که ممکن است برای شرکت زیان مالی ایجاد کنند هشدار دهد. این شغل بسیار سریع پیش نمی‌رود به این معنا که متقاضی برای چنین کاری در کانادا بسیار کم بوده و احتمال می‌رود در سال‌های آینده نیز تعداد مورد نیاز مدیر مالی وجود نداشته باشد.

مدیریت بهداشتی و اجتماعی

کسانی می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند که مدرک ارشد را در زمینه شغلی خود کسب کنند. مدیران خدمات بهداشتی و اجتماعی وظیفه دارند که جامعه را سر زنده و شاداب نگه دارند و کسانی را که در این زمینه تحقیق می‌کنند راهنمایی کنند و به بودجه‌ها رسیدگی کنند. حقوق این مدیران به طور متوسط ۱۱۰۰۰۰ دلار است. یکی از مزیت‌های این شغل رشد بسیار سریعش در جامعه کانادا است و هر کس که مدرک و توانایی لازم را برای این شغل داشته باشد به سرعت پیشرفت خواهد کرد.

مهندس لوکوموتیو

مهندسان لوکوموتیو کسانی هستند که زمانی به قطار علاقه زیادی داشته‌اند. آن‌ها تجهیزات را مورد بررسی قرار می‌دهند، خدمات راه و آهن را کنترل می‌کنند و با ماموران راهنمایی و رانندگی ارتباط برقرار می‌کنند. چنین افرادی قطعاً باید تجربه کافی داشته باشند و همینطور باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان نیز باشند.

کارگران کابل و خط برق

این افراد کابل‌های زیرزمینی یا سر باز را بررسی، تعمیر و نگهداری می‌کنند و سازنده کابل‌ها هستند. دستمزد این کارگران ۸۰ هزار دلار است.

کارشناسان آمار

این افراد اطلاعات دیجیتالی را بررسی می‌کنند و با استفاده از روش‌های ریاضی نمونه‌هایی می‌سازند که بتواند به آمارگیری کمک کند. برای داشتن چنین شغلی به مدرک تکمیلی ریاضی نیاز خواهند داشت.

 ویزای کار کانادا

افرادی که موفق به اخذ ویزای کاری کانادا می‌گردند از همان ابتدا اقامت دائم کشور کانادا را برای خود و خانواده شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال بدست می‌آورند.

برای ورود به کشور کانادا و کار در این کشور باید ویزای مربوطه را اخذ نمود. ویزای کار در کانادا به شرح زیر هستند:

• کارگر ماهر فدرال

به‌منظور درخواست ویزا در این گروه “کارگر ماهر فدرال”، باید شرایط مختلف را رعایت کنید. در وهله اول، همه نامزدها بر اساس نمره خود را بر روی عوامل مختلف ارزیابی می‌شوند. برای اینکه بتوانید درخواست کنید حداقل ۶۷ از ۱۰۰ امتیاز لازم دارید. علاوه بر تجربه کار و اعتبارنامه، عوامل زیر دارای اهمیت هستند:

  • سن
  • تجربه کارشناسی و دیپلم ضروری است.
  • دانش شما در مورد انگلیسی و یا فرانسوی نیز مرتبط است.
  • پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی امتیاز اضافی ایجاد می‌کند.
  • به‌محض اینکه مشخص شد که شما الزامات فوق را برآورده کرده‌اید، مشخصات شما قابل تهیه و ارسال است.

• تجارت ماهر فدرال

کارمندان با حرفه‌های فنی اغلب در کانادا درخواست می‌شوند. به همین دلیل، این دسته ویزای جداگانه برای افراد دارای شغل فنی تهیه‌شده است که می‌خواهند در کانادا زندگی و کار کنند. اگر می‌خواهید برای این مورد در نظر گرفته شوید، باید معیارهای مختلفی را برای این برنامه رعایت کنید، به شرح زیر:

  • حداقل دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته
  • موقعیت شغلی باید تحت عنوان حرفه‌های تجارت ماهر طبقه‌بندی شود
  • می‌توانید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی تهیه کنید که مورد تأیید ‘اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا’ باشد
  • علاوه بر این، شما همچنین توانایی‌های زبان انگلیسی و یا فرانسوی خوبی دارید
  • شما معیارهای حرفه‌ای تعیین‌شده را برآورد می‌کنید (برای مثال ثبت‌نام یا مجوزها)

اگر شرایط فوق را برآورده کنید، می‌توانید نمایه‌ای را در ورود ارائه دهید. پس‌ازآن، نمایه نیز بر اساس نمره CRS شما ارزیابی می‌شود.

• کلاس تجربه کانادا

این دسته مخصوص افراد باتجربه کار در کانادا است. اگر در سه سال گذشته در کانادا یک دوره کار تمام‌وقت به دست آورده‌اید، ممکن است واجد شرایط این دسته باشید. این تنها در صورتی امکان‌پذیر است که موقعیت دارای سطح صحیح (O، A یا B) باشد و بنابراین در لیست NOC قرار دارد. سرانجام، دانش انگلیسی یا فرانسوی نیز باید در اینجا نشان داده شود. درست مانند ویزای فوق، حداقل نمره CRS لازم است.

• برنامه نامزدهای استانی

سرانجام، “برنامه نامزد استان” نیز به دسته‌های ویزا در ورودی تعلق دارد. بسیاری از استان‌های کانادا برنامه ویزای خود را دارند، به نام PNP. از طریق این برنامه‌ها، استان‌ها می‌توانند نقش مستقیم‌تری در انتخاب مهاجران ایفا کنند. علاوه بر این، می‌تواند پاسخگوی تقاضا و عرضه در بازار کار استان خاص باشد؛ بنابراین، هر استان یا قلمرو معیارها و شرایط خاص خود را اعمال می‌کند.

درآمد در کانادا

حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز ایرانیان برای کار در کانادا مدرک کارشناسی است.

شما به عنوان یک مهاجر برای زندگی در کانادا به یک درآمد نیاز دارید. به طور میانگین درآمد کار در کشور کانادا در سال ۲۰۱۸ ، ۶۱.۴دلار نداشته‌اند درآمد فرد زیر 65 سال که جز بیشترین درآمدها محسوب می‌شود، ۹۱٫۶۰۰ دلار بوده است. این فرد در سال گذشته ۲۳۰۰۰۰دلار درآمد داشته؛ و می‌توان مشاهده کرد زوج‌هایی که صاحب فرزند بوده‌اند، نسبت به سال قبل بیشترین درآمد را کسب کرده‌اند.

درآمد خانواده‌های ارشد پس از مالیات که بالاترین فرد آن بالای ۶۵ سال سن داشته است ۶۳ هزار و ۵۰۰ دلار بوده است؛ که نسبت به سال قبل میزان درآمدشان تغییری نداشته. هم‌چنین برای افراد غیر مجاز درآمد ۳۰٫۷ دلار بوده و این میزان پول در سال ۲۰۱۷ تعیین شده و در سال ۲۰۱۸ شاهد بوده‌ایم که کمترین تغییری در درآمد سال نداشته است.

وب سایت های کاریابی در کانادا

سایت جوبیلیکو

در این وب سایت دو میلیون جویای کار مشاهده می‌شود. جوبیلیکو در اواخر سال‌های فعالیت خود با شغل بانکی هم‌کاری داشته است. بااین‌وجود کسانی که در جوبیلیکو حساب کاربری دارند می‌توانند آگهی شغل خود را بدون پرداخت هزینه‌ای در این وب سایت قرار داده تا بتوانند جز کاندیدها شوند.

سایت معتبر Jobboom

به طور عمده کارفرمایان برای ارسال مشاغل از Jobboom استفاده می‌کنند. این وب سایت در سال‌های اخیر با گوگل هم‌کاری داشته و مورد پسند کاربران قرار گرفته است. کسانی که می‌خواهند شغل‌های تابستانی یا کارآموزی داشته باشند می‌توانند به صورت رایگان در این وب سایت فعالیت داشته باشند.

سایت Talent Egg

این سایت گزینه خوبی برای افرادی است که به دنبال کارآموزی و مشاغل تابستانی‌اند و حتی برای افرادی که فارغ‌التحصیل شده‌اند و دنبال استخدامی‌ هستند می‌تواند مورد بسیار مناسبی باشد. افراد جویای کار در این وب سایت می‌توانند مشخصات کارفرمای خود را نیز داشته باشند.

وب سایت رابرت هال

در وب سایت رابرت هال هزاران لیست از مشاغلی که در سرتاسر جهان موجود هست قرار دارد. بسیاری از فرصت‌های طلایی تنها مختص به رابرت هال است و متقاضی‌ها در هیچ سایت دیگری نمی‌توانند آن را پیدا کنند. افراد جویای کار می‌توانند رزومه خود را ارسال کنند و درخواست شغل تمام وقت یا پاره وقت بدهند. مشاغل موجود در این وب سایت می‌تواند چند مدت یک بار به روز شود. هم‌چنین در وبلاگ این سایت منابعی از تحقیقات و راهنمای کارگران وجود دارد و هم‌چنین افراد می‌توانند از مزایای مشاوره وب سایت رابرت هال برخوردار شوند.

CareerBuilder

این وب سایت یکی از بزرگترین تابلوهای شغلی است. افراد جویای کار می‌توانند رزومه خود را هر طور که خواستند بارگزاری کنند. این وب سایت با رسانه‌های خبری معتبر در جهان در ارتباط است و لیست مشاغل آن‌ها را دارد.

وب سایت Indeed

سایت Indeed می‌تواند تمامی آژانس‌های کاری در جهان را گردآوری کند و همین امر باعث می‌شود افراد متقاضی برای یافتن شغل به صورت جهانی یا محلی جستجو کنند. در واقع ۸.۹ شغل در هر ثانیه به این وب سایت اضلافه خواهد شد. برای افراد متقاضی این وب سایت منابع رایگانی از مشاغل قرار داده است.

منبع:

Top 25 Most in Demand Jobs in Canada, 2021 & Beyond

سؤالات متداول

همــــــــــــین الان مشــاوره بگیــر!

هفت روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب


پرسش و پاسخ