مشاوره ۰۲۱ ۴۳۰۰۰ ۰۲۱
search-btn
مشاوره: ۰۲۱ ۴۳۰۰۰ ۰۲۱
مشاوره رایگان مهاجرت۰۲۱ ۴۳۰۰۰ ۰۲۱

۵۰ نفر از مشاوران ما در حال حاضر آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

021 43000 021
برای برقراری تماس دکمه زیر را فشار دهید
تماس

در صورتیکه موفق به مکالمه با مشاوران ما از طریق شماره اصلی نشدید، می‌توانید با یکی از شماره‌های زیر تماس بگیرید.
+982142956

صفحه اصلی خبر و مقاله سودای مهاجران غیر قانونی با جان خود!

سودای مهاجران غیر قانونی با جان خود!

Author Avatar به قلم بهناز نوری

آخرین ویرایش:

تاریخ انتشار: ۵ سال پیش

هر سال تعداد زیادی از مهاجران غیر قانونی ایرانی، افغانستانی و سوری جان خود را در مسیر رسیدن به بخش‌های از کشور ترکیه و همچنین جزیره قبرس از دست می‌دهند.

قاچاقبران انسان، پناهجویان را از خاورمیانه با عبور از ترکیه به قبرس شمالی می‌آورند. قبرس شمالی زیر کنترل ترکیه است و پناهجویان تلاش می‌کنند که به هدف رسیدن به اتحادیه اروپا، با عبور از مسیرهای یادشده وارد بخش یونانی قبرس گردند.

تصویر پیکر آلان کردی پسربچه 2 ساله سوری بر ساحل که در سال 2015 طی مهاجرت غیر قانونی خانواده‌اش در دریا غرق شد، تصویر تأسف‌برانگیز سرانجام مهاجرت‌های غیر قانونی بود که به دلیل جنگ یا شرایط اقتصادی انجام می‌شوند.

اما سرانجام آلان کردی پایان این تصاویر دلخراش از جانباختگان مهاجرت‌های غیر قانونی نبود.

در سال 2018 غرق شدن یک کشتی حامل گروهی از پناهجویان سوری با جان باختن یک کودک و مصدوم شدن دو سرنشین دیگر، در سال گذشته میلادی 5 مهاجر از جمله سه کودک، در اثر غرق شدن یک کشتی حامل مهاجران در غرب ترکیه و 5 تن دیگر از مهاجران سرنشین این کشتی که ١۴ مهاجر افغان و یک مهاجر ایرانی را حمل می کرد نیز از مواردیست که می‌توان به آن اشاره کرد.

علاوه بر مهاجران غیرقانونی از خاورمیانه، مهاجرت غیرقانونی در نقاط دیگر دنیا نیز جان بسیاری از این مهاجران را گرفته است. چندی پیش آلبرتو مارتینز رامیرز السالوادوری به همراه دختر 23 ماه خود در مسیر عبور غیرقانونی از رودخانه ریوگراند و رسیدن به مرزهای جنوبی ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست دادند.

نقطه مشترک تمام این حوادث، مهاجرت غیر قانونی است در حالی که بسیاری از شهروندان کشورهای مختلف امکان اقدام قانونی برای مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند. در ایران نیز سالانه تعدادی از هموطنان ایرانی اقدام به مهاجرت غیر قانونی می‌کنند در حالیکه راهکارهای قانونی برای مهاجرت در شرایطی مناسب، قابل دسترس هستند.


پرسش و پاسخ