کلاس همیشه پیشته!

اپلیکیشن GO2TRain به گفته‌ی کاربران، بهترین و کامل‌ترین مرجع آموزش زبانی هستش که تابحال استفاده کردند، به جدیت کلاس درس واقعی، با امکان برقراری ارتباط با سایر هم‌کلاسی‌ها، اما هر زمان و هر جایی که خودشون دلشون بخواد...!

مشاوره ۰۲۱ ۴۳۰۰۰ ۰۲۱
search-btn
مشاوره: ۰۲۱ ۴۳۰۰۰ ۰۲۱
مشاوره رایگان مهاجرت۰۲۱ ۴۳۰۰۰ ۰۲۱

۵۰ نفر از مشاوران ما در حال حاضر آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

021 43000 021
برای برقراری تماس دکمه زیر را فشار دهید
تماس

در صورتیکه موفق به مکالمه با مشاوران ما از طریق شماره اصلی نشدید، می‌توانید با یکی از شماره‌های زیر تماس بگیرید.
+982142956

اپلیکیشن آموزش زبان !

صفحه اصلی خبر و مقاله قوانین عجیب در دنیا

قوانین عجیب در دنیا

Author Avatar به قلم نازنین نیازی

آخرین ویرایش:

تاریخ انتشار: ۴ سال پیش

بهتر است قبل از مهاجرت به هر کشوری به این فکر کنیم که آیا با قوانین آن کشور می توانیم ارتباط برقرار کنیم یا نه، همه جا قوانین به خصوص خود را دارد، تمام کشورها و حتی کوچکترین قبیله ها در دنیا قواعدی دارند که به مرور زمان به قوانین اصلی آنها تبدیل شده است و در بسیاری از موارد دیده شده که آن قوانین برای آن محل به قدری مهم و حیاتی است که در صورت پیروی نکردن از آن مجبور به تحمل زندان و یا جریمه های بزرگی خواهید بود. در این بین چیزهایی به گوشمان می رسد که بسیار برایمان عجیب و حتی احمقانه به نظر می رسد . شاید برایتان جالب باشد که برخی از این قوانین را در مورد کشورهای مختلف بدانید.

بز گاندی

قرار بود گاندی بعد از مدت‌ها مبارزه با استعمار انگلیس، در پارلمان این کشور سخنرانی کند و باید بزش که همیشه عادت داشت تا شیر آن‌را بنوشد همراهش باشد،به همین دلیل نمایندگان پارلمان انگلیس، برای ادای احترام به میهمان خودشان یک قانون به قوانین خودشان اضافه کردند. ورود هر حیوانی به پارلمان انگلیس ممنوع است، به غیر از بز گاندی. دومین قانون ابلهانه بریتانیا، قانونی است که می‌گوید «چسباندن تمبر منقوش به چهره اعضای خانواده سلطنتی به صورت وارونه روی پاکت‌نامه، یک عمل خیانت‌‌آمیز تلقی می‌شود و با مجرم به عنوان یک خائن برخورد خواهد شد.

کمر باریک بمون

در کشور ژاپن از سال 2008 تصمیم گرفته شد دور کمر مردان نباید بیش از 86 و زنان نباید بیش از 90 سانتیمتر باشد. با این روش ژاپن با چاقی و بیماری های ناشی از آن مبارزه می کند. در سال 2015 کسانی که از این قانون پیروی نکردند جریمه شدند

اسلحه ای به نام بالشت

در کشور آلمان قانونی وجود دارد که بر اساس آن اگر شما با بالشت به کسی حمله کنید به مانند این است که با چاقو به این شخص حمله کردید. در هر حال در کشور آلمان بالشت به عنوان یک سلاح غیر فعال رده بندی شده است.

آدامس نخور

در سنگاپور کسانی که نمی توانند بدون آدامس زندگی کنند جریمه می شوند. چون آدامس از سال 1992 در این کشور ممنوع شده است. مردم آنجا معتقدند که آدامس به سلامتی و محیط زیست آسیب می زند.

باید بدانید که اصلا به دنبال دلیل و چگونگی تصویب این قوانین نباشید به این خاطر که ما هم به دنبال علت ها گشتیم اما به نتیجه نرسیدیم اما یک مثال قدیمی وجود دارد که میگوید: قانون بد بهتر از بی قانونی است.

قوانین یک خطی احمقانه

  • ایتالیا: خندیدن در تمام حالات الزامی است، مگر در تشییع جنازه یا عیادت بیماران.
  • ژاپن: حداقل سن برای ازدواج وجود ندارد.
  • فرانسه: گذاشتن نام ناپلئون روی خوک غیرقانونی است.
  • سنگاپور: جویدن آدامس در ملأ عام ممنوع است.
  • استرالیا: فقط یک برق‌کار دارای پروانه می‌تواند لامپ‌های سوخته را عوض کند.
  • ایالت آرکانزاس: مرد قانونا می‌تواند همسرش را کتک بزند اما فقط ماهی یک‌بار.
  • ایالت اکلاهاما:   پلیس می‌تواند کسانی را که برای سگ‌ها شکلک درمی‌آورند، ‌دستگیر کند
  • ایالت ورمونت: زنان متاهل برای استفاده از دندان مصنوعی باید از شوهرشان اجازه کتبی داشته باشند
  • ایالت نبراسکا: اگر کودکی هنگام مراسم مذهبی در کلیسا آروغ بزند، پلیس می‌تواند پدر و مادر کودک را دستگیر کند
  • ایالت مونتانا: زن طبق قانون حق ندارد نامه‌های همسرش را باز کند
  • ایالت ماساچوست: گذاشتن ریش پروفسوری بدون مجوز ممنوع است ایالت لوییزیانا: گازگرفتن کسی با دندان‌های طبـیـعـی «حـمله ســاده» است ولـی گـازگرفتن با دندان مصنوعی «حمله مسلحانه» است

پرسش و پاسخ